tirsdag 4. mars 2014

Plan, plan, plan...

Hagen har ligget på vent siden januar, da gravemaskinen fikk gjort unna noe av jobben. Nå er snøen borte og en ser bedre hvordan det har blitt. Det er stort sett bare jord, men litt nivå er lagt inn (ikke så lett å se på bildene). Dette har gjort at noen planer er endret. Drivhuset har jeg flyttet på sikkert hundre ganger i planene mine. Ikke lett...




Det står igjen noen busker og trær, men det er som å ha helt blanke ark.
Så dagene går stort sett i å tegne og planlegge. Naboene må tro det bor en rar dame her, for er stadig ute med måleband og min 3 meter stokk som jeg plaserer i øst og vest og tar bilder :)
Dette for å sjekke hvordan det blir f.eks med et ca 3 meter høyt drivhus, hvilken utsikt stenger den for, hvor lager den skygge.

Som noen andre har skrevet om har jeg også tatt i bruk SketchUp 3D. Har nå tegnet inn hus, hage og alle store ting som kan gi skygge eller stenge for utsikt. Programmet lar en legge inn hvor en bor og tidssone. Så kan en se hvordan skyggene blir ettersom en justere årstiden og klokken. Veldig nyttig!


Nå ser det ut som vinteren har gitt seg, og jorden er ikke frosset, så håper at gravingen kan fortsette. Ønsker å ha graving ferdig og ny jord på plass snarest, så vi kan plante og så i april/mai.

Gleder meg!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar