onsdag 1. mai 2013

550m2 med ugress

Da er det målt opp, vi har 550m2 med ugress. Dvs den delen av tomten som ikke dag ikke kan brukes til noe fordi den er gjengrodd med trær, villbringebær, skvalderkål, høymole, geitrams, osv. Resten er mose og gress, som kunne vært fikset opp i uten maskiner. Men de 550m2, de ser jeg ikke noen annen utvei enn å grave vekk, dekke til og legge på ny jord.

Mens jeg målte opp i dag fant jeg flere løker gjemt i vissent løv og gress. Blant annet fuglestjerne i mengder. Vet det kanskje er ansett som ugress og skal være litt giftig, men gravde opp noen tuer, syns blomsten er fin. Fant også mer krokus, russeblåstjerne og snøklokker. I tillegg hvitveis! Har nok ikke lagt merke til den før, for den var gjemt lengst inne i et hjørne bak alt ugresset. Lurer på om hvitveisen kan flyttes på, slik at jeg kan plante den tilbake etter vi har ryddet opp... Samme med blåveisen, har hørt de kan være vanskelige å flytte på, men jeg får prøve å spa den opp når den er avblomstret.

Humlene suser fortsatt rundt i hage, i dag falt julerosene i smak :)




Humle og julerose


Fuglestjerne flyttet til nyoppsatt pallekarm


Fuglestjerne i blomst, bildet er fra 2012

1 kommentar:

  1. Det var hyggelig med besøk idag. Jeg gleder meg til å følge med på hageprosjektet deres.

    SvarSlett