mandag 7. april 2014

Hagemessen 2014

Lørdag var jeg på hagemessen, den var virkelig flott i år. Men savnet faktisk noen, så ble ikke noe hekk eller vintergrønne trær. Men fikk shoppet litt for det, både trær, busker og stauder. Og ikke minst mye frø!
Nå står plantene til herding i et kjølig rom inne på natten, og litt ut på dagen. Håper det snart kan bli tosifret temperatur ute... Kort oppsummert har jeg kjøpt: 2 typer seljer, magnolia, rhododendron, dverg syrin, 2 typer klematis, klatrehortensia, japanlønn, fire juleroser og diverse andre stauder og knoller. Ganske fult som en ser på bildet under  :-)


Lurer på hva som hadde skjedd om jeg hadde blitt stoppet i kontroll med bilen full av planter og ikke minst et tre i framsete. Vel og merke med sele på, så den skulle være tygg.. :-)


Har egentlig ikke hatt noe behov for å samle på en bestemt sort staude eller tre. Men så kom jeg over noen 'Trifolium repens', hvitkløver, på messen og ble helt frelst! Har alltid vært glad i kløver, og så få se den i mange ulike farger og mønster på bladene var jeg helst solgt. Skal få lagt ut noen bilder etter hvert av dem i eget innlegg, kjøpte 7 ulike sorter. Bildet under viser 'Josephine'.


Her kommer noen bilder fra hagemessen, gleder meg allerede til neste år!








1 kommentar:

  1. En flott fangst! Da kjøpte jeg plutselig ikke så mye likevel. Og glemte den herdig-biten, for jeg ble så ivrig og plantet mine nye planter ut i bedene i går... Satser på det holder seg på pluss-siden. Juleroser kjøpte jeg også. Og andre små søte stauder.
    Fine bilder du har tatt. Jeg likte den tett granhekken du fikk med på det ene bildet.
    Jeg prøver å få samlet innlegg fra hagemessen. Vil du legge til ditt innlegg her:
    http://ihagenvedskauen.blogspot.no/2014/04/hagemessen-2014.html

    Ha en fin uke!

    SvarSlett