fredag 4. april 2014

Årets første....

....chiliblomst! Det er første året jeg har plantelys og kunne derfor så allerede 1. februar. Nå to mnd senere blomstrer chilien 'De Cayenne'. Har stort håp om at vi får mange chili, kanskje allerede i juli. Noen av plantene kniper jeg av de første blomstene på, så de kan bruke energien på å vokse seg litt større.





I morgen går turen til Hagemessen 2014, gleder meg veldig, har en hel bil som skal fylles opp med planter til vår tomme hage :-)

Vel, helt tom er den ikke, har en del midlertidige bed, pallekarmer og krukker som nå strutter av liv. Her kommer et bilderas fra i dag:



Anemoner


Helleborus


Tulipan 'Showwinner'

Hyasint


Vårpryd


Påskeliljer


Krukker fulle av løker


Snøstjerne med masse alliumbabyer, skulle kanskje vært tynnet de....


Perleblomst


Peoner

Gullkorg


Ser ut som helleborus spirer! 


Oktoberknapp


Akeleie


Rose som med skudd, må nok vente litt til før vi klipper rosene...


Løytnantshjerte


Daglilje


Sibirrognspirea 'Pia'


Tulipan 'Showwinner' med gulløye insekt på seg, hjertelig velkommen i hagen :)


Hosta spirer


Helleborus


6 kommentarer:

  1. Etter å ha sett alle de fine bildene dine måtte jeg scrolle opp igjen til teksten, ,, mente jeg leste noe om en tom hage :) Mange flotte spirer og vårblomstrer hos deg! God tur til hagemessen! Skulle gjerne vært der selv!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ca 1000m2 er bare jord, så mesteparten er tomt :)

      Slett
  2. Hei..så fine vårtegn du har fanget inn her. Tror ikke jeg har sett snøstjerne før... ligner blåstjernen jeg har sett her i Stavanger..så nyydelig den er!
    Ha det godt. Mvh Eli.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, snøstjerne var ny for meg og når jeg flyttet hit til Vestfold.

      Slett
  3. Det ene vårtegnet etter det andre. Nyt hagemessen og reis for alt i verden ikke hjem uten juleroser fra Spiren:):)

    SvarSlett
    Svar
    1. Som i fjor ble det med noen juleroser fra Spiren. Ikke lett å velge, men klarte til slutt å plukke ut fire stk!

      Slett