torsdag 26. april 2012

Hageprosjektet - blogg start

For 2 år siden kjøpte vi et hus med stor hage. Hagen er i dag det jeg vil kalle for naturtomt. Det er overgrodd, trær over alt, ugress, men også noen blomster og epletrær. Jeg og familien (og naboene vil jeg tro) syns det bør gjøres noe. Så nå planlegger vi ny hage. Eller, vi har vel planlagt det litt sånn frem og tilbake siden vi flyttet inn juni 2010. Men det er først den siste måneden jeg har søkt på nett, vært på hagemesse, sett på bilder, tegnet litt, osv. Siden mye av tipsene og inspirasjonen jeg finner er nettopp i blogger, tenkte jeg at kanskje med å dele min erfaring kan andre dra nytte av det senere. Og om jeg vurdere noe som ikke anbefales, håper jeg noen gir meg et hint :)

Det kommer til å ta tid, det er 1.6 mål tomt vi har. Med et hus som er plassert helt i enden har vi store flater tilgjengelig. Og det alle sier er at: "...om jeg hadde planlagt hage i dag ville jeg gjort det og det i stedet".
Så da får vi bruke litt tid da, hagen forsvinner jo ikke! Men....vi har også funnet ut at når vi bygger garasje, blir det kanskje vanskelig å få gravemaskin inn i hagen, så det må gjøres før vi bygger garasje. Og garasje har vi lyst på helst nå :)


Tomten vår:



Hage  - vår vs sommer:








Det er noen blomsterbed som jeg har luket vekk masse ugress fra (spesielt skvallerkål, det er noe dritt..). Også har jeg kjøpt løker og stauder, klarer ikke la være, selv om det ikke er "klart" i hagen. Men det får jeg komme tilbake til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar