lørdag 19. oktober 2013

Snart kommer vinteren

Det har vært en nydelig høst, noen blomster står fremdeles i full blomst. Mens andre har bukket under av noen få frostnetter. Alle potter er nå vasket og gjort klar for våren. De store krukkene som er frostsikre er sommerblomster byttet ut med løker og høstblomster. Ellers så har jeg startet å fore fuglene. Det kvitrer og knuffes litt, så langt er det de vanlig som er på besøk :)
Nå tror jeg at hageplanen er klar for neste steg. Har gått en del runder med oss selv, og endret mening mange ganger. Uansett så skal det graves til våren, nå klarer jeg ikke en sommer til uten en hage å stelle med.


Noen bilder av fuglene som er på besøk:








4 kommentarer:

  1. Så fine fuglebilder :) Småfuglene er nok glade for all mat de kan få framover. Nå er vinteren rett rundt hjørnet, ikke tvil om annet...

    SvarSlett
  2. Imponert! hvordan klarer du å ta så gode bilder av de urolige fuglene? Hva forer du dem med? Selv har jeg bare nøtter og meiseboller og får bare kjøttmeis og blåmeis på besøk her i Stavanger's villastrøk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vel, nå har jeg også foto som hobby, så jeg har telt satt opp ved foringsplassen, kommer derfor nært innpå dem uten å forstyrre :) Setter opp en stubbe med solsikkefrø og nøtter utenfor teltåpningen, og sitter der i mange timer. Vil tro at solsikker lokker til flere sorter enn bare meiser. Og at de har et sted å gjemme seg nær foringsstedet er viktig.

      Slett