søndag 28. juli 2013

Skuffet?!

Er det lov å bli skuffet når en holder på med hage og planter?! For 2 år siden kjøpte jeg to stk hemerocallis "red rum". I år kom det knopper på den ene av dem, og jeg gledet meg sånn, men så viser det seg at den ikke er rød i det hele tatt. Sannsynligvis har jeg fått noe annet, for den er i stedet ferskenfarge. Noe som jeg hadde fra før.... Eneste er at blomsten på denne er kraftigere og større enn de andre jeg har.
Men jeg er litt skuffet........
Spørs hva den andre "red rum" er da, den har ikke blomstret i år, får vente i spenning til neste år.


Feil farget daglilje


Ellers så gror og vokser det i hagen, reddik, bønner, squash er høstet. Ny runde med reddik og spinat er sådd. Så har vi laget rørt jordbærsyltetøy, frosset og klar for vinteren :) I går hadde vi grillmat, med kokt aspargesbønner og grillet squash. Egen dyrket mat smaker så mye bedre. Var veldig positivt overrasket over squashen. Det var mye mer smak i den enn "kjøpe squash", og var like god rå som grillet. Ikke tvil om at squash skal sås til neste år også. Selv om jeg har måttet passe på og bestøve hunn blomsten, så er det verdt det :)




4 kommentarer:

  1. Skuffelser i hagen kan man få mange av hvis man velger å fokusere på det. Kjøp en ny rød, det kan jo ikke gå feil 2 ganger.

    Ha en fin dag!

    Brita

    SvarSlett
    Svar
    1. Skuffelse er nok ikke noe fokus :) Har en til, så får vente i spenning om den er rød

      Slett
  2. Ja, det må være lov å være litt skuffet. Desverre er det endel feilmerking av planter, så det må vi nok bare leve med.
    Det må være stor stas med så mye egendyrket mat, kortreist og sunn.
    Så flotte bilder av lyn i forrige innlegg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker! Har fått feilmerket før ja, får bare ta det som det kommer :)

      Slett