søndag 21. april 2013

Endelig vår!

Der var endelig (nesten) all snø og is borte på hagen. Hageplanen tar nå form, og jeg bruker dagene til å gå rundt i hagen og se for meg de forskjellige rommene. Satser på at i løpet av noen uker så slippes gravemaskinene inn. Men først skal en hagearkitekt ta en titt, han kommer til uken. Blir spennende å høre om min plan er ok, og om han har noen bedre løsningen/ideer.

Mens jeg vandret i hagen i dag ble gleden veldig stor da jeg fant noen små blåveiser, i egen hage!


Blåveis i hagen

Har også funnet noe som ser ut som en lilje, den må ha spredd seg, det vokste noen liljer i andre enden av bedet (alle liljene ble flyttet til pallekarmene, siden dette bedet skal graves bort).
I samme bed vokser det nå også villtulipan, snøklokker, perleblomst, alle fra løker jeg må ha glemt, eller de var så små at jeg ikke såg dem :)


Forvillet lilje?!

Eller så gror det som bare det i pallekarmene!!


Dette bildet er fra mandag 15.04


Dette bildet er tatt i dag 21.04
 
Flere krokuser blomstrer nå
 
Ønsker alle en fin våruke!


2 kommentarer:

  1. Nydelige vårbilder. Tenk å ha slike fantastiske blåveis i egen hage:) Begge bildene av dem var helt skjønne!
    Jammen vokser det i stort tempo i pallekarmene. Var det løker? Fin krokus også.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. Flotte vårbilder. Blåveis er vel noe av det reneste, fineste... Ellers var krokusen fin også :-).Ja nå er det morsomt å gå turer i hagen og se hva som dukker opp. Ha en fin kveld!

    SvarSlett