søndag 16. februar 2014

Det spirer, både inne og ute

I dag har jeg ryddet bort vinterdekket på pallekarmene. Det hadde startet å mygle under dem (eller noe lignende), har nok vært for mye regn etter snøen forsvant. Ble møtt av mange spirer! Veldig fint å se at så mye kommer igjen, får bare håpe det ikke blir for kaldt før våren kommer for godt. Det er meldt samme vær fremover, rundt 0 grader.


Snøklokker


Krokus


Pallekarmene



Julerosene kommer også, så glad for at de har klart seg!

Det spirer inne også. Sådde frø for 2 uker siden. Det er første gang jeg har kunnet så tidlig, har fått meg plantelys. Ser ut til å fungere meget bra :-)
Nå spirer: 
- Jordbær "Sheila"
- Spinat "Monnopa"
- Chili "De Cayenne"
- Månedsjordbær
- Basilikum
- Rukola


I går sådde jeg hasselurt, spent på om jeg får de til å spire.

6 kommentarer:

  1. Så heldig du er. Hos oss er det masse snø og lenge til krokus etc. Lykke til med de små både ute og inne :)

    SvarSlett
  2. Så inspirerende med de pallekarmene! Skulle gjerne fått tak i slike!
    Du er jammen flink som starter med så mye forskjellig allerede!

    SvarSlett
    Svar
    1. Er en heldig kan en få pallekarmene gratis, spør på et sted de transportere mye.

      Slett
  3. Så morro når det begynner å spire,,,både inne og ute :) Det er en herlig tid vi går i møte! Lykke til med årets hageforberedelser :)

    SvarSlett
  4. Takk for ditt forsøk på å hjelpe meg med bloggen min. Alle hos meg står som offentlig. Jeg får opp hele blogglisten på min blogg. Men når jeg er inne og besøker de forskjellige bloggene så dukker jeg ikke opp med furulunden. Det ser altså ikke ut som om jeg følger vedkommene blogg... Jeg forstår det ikke... Mette

    SvarSlett