lørdag 26. oktober 2013

Overraskelse i posten

Det ble for fristende... Tilbud på en stor pakke med forskjellig løker ble bestilt. Torsdag kom den i posten. Kjentes nesten ut som julaften da jeg åpnet pakken. Mange av posene sto det bare navn og litt info på, så jeg hadde med meg katalogen. En og en pakke ble så identifisert og limt bilde på. Er ganske fornøyd med løkene, noen hadde jeg nok ikke kjøpt selv, noen var akkurat det jeg ønsket, og noen hadde jeg fra før. Uansett så endte jeg opp med 242 løker (30 forskjellige sorter) som skal fordeles rundt i hagen.

Siden det skal graves i stort sett hele hagen blir mesteparten av løkene plantet i potter, pallekarm, og bedet jeg rensket for en liten stund siden. Har brukt tiden siden pakken kom med å hente bilder fra Internett og lagt opp en plan i xls (basert på farge, blomstringstid, høyde og jord/sol -forhold).
I morgen blir det å plante dem ut, så er det bare å vente spent på våren!


Her er oppsettet:


Pallekarm

Ryddet bed

Stor potte

Potte 1

Potte 2

Potte 3 (Inne)

Steinbed






 (bildene er fra Zimtrade, stedet løkene er kjøpt)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar