søndag 28. april 2013

Det blomstrer!

Selv etter en lang vinter så dukker blomstene opp igjen. Det er like stort under hver vår!
Gleden av de første tulipanene som blomstrer vokser en liksom ikke i fra :-)
Har blitt mer og mer glad i tulipanen "Show winner". Den blomstrer veldig tidlig, har flotte mønster på bladene, og sprer seg villig. I år er den litt liten av seg, den fikk det veldig travelt med å sette blomst når den først kom. Har tenkt å plassere den i et staudebed. Der kan den blomstre tidlig, og bli dekket til av stauder ut over sommeren.


Tulipan "Show winner"


Tulipan "Show winner"


Tulipan "Show winner"


Gullkorgen er kommet et godt stykke på vei


Gojibærene spirer!
Var så spent på om den hadde overlevd vinteren.

Snøstjerne


Marsfiol, med helt fantastisk duft!


Marsfiol


Russeblåstjerne


Russeblåstjerne


Pallekarmene


Denne uken har jeg hatt besøk av en hagearkitekt. Det var meningen at han skulle bruke litt tid og kanskje lage noen tegninger, men han måtte dessverre si at han ikke hadde tid allikevel. Men han kom med noen gode god, og jeg fikk vel litt mer "selvtillit" til å sette i gang. Så, bedre enn ingenting tenker jeg :)
Noen av planene mine ble endret, nå syns jeg det det ser veldig greit ut. Nå begynner alt "arbeidet" med å få dette i mer detaljer på et papir, rekne på areal, masse, materialer. Satser på at i løpet av en uke har jeg et "prosjekt" jeg kan sende ut og få tilbud og priser på.


PS: det som jeg trodde var en forvillet lilje er nok en Allium, har to sorter av den, så blir spennende å se hvilken dette er.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar