søndag 13. april 2014

Flere stauder

Før jeg forteller om dagens fangst, så lurer jeg på om det er noen som har bilder fra "Holland Bulbs" standen på Hagemessen 2014. Jeg fikk med meg noen begonia og ukjente røtter i siste sekund før jeg måtte springe til parkeringen. Fikk ikke tatt bilde av hva jeg fikk med meg. Er ikke så veldig farlig, men om noen har bilde av begonia plakatene hadde vært fint. Så noen røtter som låg til løssalg, såg ut som brune gulerøtter, de var på motsatt side som begoniaene mener jeg. Noen som vet hva det var...

Over til dagens fangst, Bibbis Stauder hadde "Åpent gartneri" i helgen, og jeg tok turen i dag. Fikk kjøpt 20 stauder til en bra pris. Skulle gjerne kjøpt mye mer, men må begrense meg litt, har jo ikke noen plass til dem enda... Men hvem kan motstå gode tilbud :) I tillegg liker jeg at staudene her overvintrer ute, så burde passe bra i hagen vår.

Mest interessante kjøp vil jeg si er Soldanella Spring Symphony, selv om den er liten, er den veldig vakker:


Her er hele listen på det som ble med meg hjem:
(Trykk på navnet for å få info fra Bibbis side, de som mangler har jeg lagt til bilde link)

Soldanella Spring Symphony
Sedum spathulifolium Cape Blanco 'Sølvbergknapp'
Saxifraga umbrosa Clarence Elliot 'Skyggesildre'
Iberis sempervirens Appen-Etz ' Snesløyfe'
Geranium pratense Hocus Pocus 'Storkenebb'
Brunnera macrophylla variegata blue 'Forglemmegeisøster' (bilde)
Sedum album Mureale (Murale) 'Hvitbergknapp' (bilde)
Primula denticulata Alba 'Kuleprimula'
Thymus praecox Albiflorus 'Kryptimian' (Smalbladet timian)
Armeria maritima splendens 'Fjørekoll' (bilde)

Ellers så spirer det som bare det, både ute og inne! Kommer tilbake med flere innlegg, har jo hele påsken foran oss. Skal ingen steder, bare være hjemme og kose oss i vårsola :-)


I går ble chili "De Cayenne" pottet om.
Plantelyset har andre spirer tatt over, nå må chili klare seg med dagslys.


GOD PÅSKE!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar